16 maart 2018

100 jaar SGP, SGP Terneuzen trakteert op taart

Donderdag 15 maart was het de laatste gemeenteraadsvergadering, de SGP bestaat 100 jaar en wil dit vieren met de gemeenteraad, het college, de ambtenaren, de pers en de publieke tribune.

Jerry Pladdet voert het woord:

“Voor ons als de SGP is het een heugelijk jaar, onze partij bestaat dit jaar 100 jaar. Wij zijn dankbaar dat onze partij 100 jaar mag bestaan, dat is uniek. Dat zijn niet onze verdiensten maar wij eren in dezen de Koning der koningen, de Heere God, Hij heeft door alle stormen heen de partij bij elkaar gehouden. Menig partij is in verleden tijd van koers veranderd, maar de SGP mag nog altijd dezelfde koers varen met als grondslag de drie formulieren van enigheid en de Bijbel.“

De burgemeester eindigt de toespraak van Jerry Pladdet met felicitaties en voegt toe: “dat de SGP een unieke partij is door zijn 100 jarig bestaan en één van de dragers is van het democratisch systeem zoals we het nu kennen”, waarvan akte!